Jõulu-baromeetri tulemused: eestlased kavatsevad sel aastal jõuluostudele kulutada 73% rohkem kui eelmisel aastal

Jõuluvana ja kuusepuu

Ferratum Group`i korraldatud jõulubaromeetri uuringu andmetel kavatsevad eestlased sel aastal  jõuluostudele kulutada 73% rohkem kui eelmisel aastal. Uuringust selgub, et inimesed plaanivad keskmiselt 25,2% oma leibkonna sissetulekust (ehk 501 eurot) kulutada pühade ajal.
Kui võrrelda eelmise aastaga, mil eestlased kulutasid keskmiselt 290 eurot oma leibkonna sissetulekust jõuluostudele, siis on selle aasta plaanitav kulu oluliselt suurem. Kui võrrelda neid tulemusi lähimate naaberriikidega, siis leedulased kavatsevad kulutada jõuludele 26,1% (umbes 502 eurot) ja lätlased 20,4% ehk umbes 355 eurot leibkonna kohta.


Samal teemal kommenteerib Ferratumi Balti regiooni koordinaator Mindaugas Cidzikas: “Meie iga-aastane ülevaade näitab, et eestlaste ostujõud on oluliselt suurenenud ja ületanud Euroopa keskmise taseme. Eesti majandusolukord on paranemas, seega on inimesed valmis rohkem kulutama kingitustele ja pidustustega seotud ostudele.“
Kuigi idaeurooplased kulutavad traditsiooniliselt rohkem jõuluostudele kui lääneeurooplased, siis sellel aastal plaanivad kõige rohkem jõuludele kulutada britid. Nende kulutused suurenevad sel aastal pea poole võrra, st kuni 38,5 protsendini pere sissetulekutest, mis võrdub ligikaudu 1144 euroga. Brittide kõrval on selle aasta suurimad kulutajad slovakid ja hispaanlased, kes kavatsevad suurimaid summasid jõuludele kulutada – vastavalt siis 655 ja 726 eurot leibkonna ühe kuu sissetulekust. Kokkuvõtlikult väitis 20% küsitlusele vastanutest, et nad plaanivad jõulukingitustele vähem kulutada kui eelmisel aastal, 64,6% kavatseb kulutada sama palju kui eelmisel aastal, samal ajal kui 15,4% vastanutest kavatseb rohkem kulutada.


Eestlased ostavad ja kingivad jõuludeks raamatuid
Uuring näitas, et eestlaste lemmikkingitusteks käesolevatel jõuludel on raamatud (22,9%), alkohoolsed joogid (14,8%), meelelahutusürituste pääsmed ning muud pere heaolu tõstvad kingid (10,6%). Kui võrrelda teiste Balti riikidega, siis Läti ja Leedu inimesed ostavad rohkem mänguasju ja mänge (24,7% Lätis ja 20,7% Leedus) ning samuti ka maiustusi ja luksuslikumaid toidukaupu (17,2% Lätis ja 15,7% Leedus). Kolmandas järjekorras kulutavad lätlased raamatutele (14,9%), samal ajal kui Leedus on populaarsuselt kolmandal kohal ilutooted (15,1 %).
 

Veebiostude hulk suureneb
Kuigi eestlased eelistavad jõuluoste teha traditsioonilistest kauplustest, siis 15,6% pühadeostudest sooritatakse internetis. Teised Balti riigid on selles suhtes pisut aktiivsemad – Leedus tehakse 20,2% ja Lätis 16,9% jõuluostudest veebis. Uuring näitab, et aasta-aastalt suureneb veebipoodide kaubavalik ja inimeste usaldus nende teenuste suhtes. Euroopas tehakse keskmiselt iga viies jõuluhooaja ost mugavalt internetis. Hetkel on veebipoed kõige populaarsemad Ühendkuningriikides, kus 39,9% ostudest tehakse internetis ning ka Saksamaal (31,6%) ja Hollandis (27,2%).

Uuringust
Ferratumi jõulubaromeetri 2015. aasta uuring viidi läbi 21 riigis. Osalejateks olid Ferratum Group´i kliendid 14 205 majapidamisest, kelle netosissetulek oli 805 - 10 350 eurot kuus.
 

Ferratum Group
Ferratum Group on rahvusvaheline lühiajalistele laenudele keskendunud ettevõte, mille ärimissiooniks on "Rohkem kui raha". Ferratum oli 2005. a. esimene firma, kes hakkas krediidi pakkumises kasutama mobiilitehnoloogiat, mis võimaldas igal kliendil tekstisõnumit saates lihtsalt ja mugavalt lühiaegset laenu taotleda. Ferratumi visiooniks on saada juhtivaks mobiilipangaks. Ferratum Group on Eestis tegutsenud alates 2006. aastast ning hetkel tegutseb firma 22 riigis teenindades enam kui 3 miljonit klienti. 

Laenulimiit

See summa saadaval vaid olemasolevatele klientidele.
Väljamaksetasu*: X
Päevaintress:
Maksimaalne KKM: X
Minimaalne periood: 3 kuud**
Või maksa tagasi 30 päeva jooksul: 0.00 €
Maksimaalne periood: 99 kuud**
 

Või maksa igakuiste maksetena

Esimene minimaalne makse: 0.00 €