Miks võib jõuluostude viimasele hetkele jätmine olla hea asi?

Kui jõuludeni on jäänud vaid loetud päevad, annavad inimesed üle kogu riigi oma Jõuluettevalmistustele viimast lihvi - kinnitavad paelasid ja lipsukesi ning loendavad "suure päevani" jäänud aega.

Aga mis siis, kui sa oled üks neist, kes jätab oma jõuluostud viimasele hetkele ja veedab viimased jõulueelsed päevad meeletult sõpradele ja perele kinke osta püüdes? Noh, siis võib sul olla hea meel teada, et see võib tegelikult olla hea asi.

Inimeste otsustusprotsesse uurides on leitud, et spontaanne ostmine ja vähema mõtlemisega ostmine võivad tegelikult olla nutikamad viisid ostlemiseks.

Analüüsime seda edasi.

Ülemõtlemine ja -analüüsimine

Üldiselt arvatakse, et mida rohkem informatsiooni meil on, seda paremini informeeritud on meie otsused. Kuid rohkemate andmete omamine ei pruugi alati olla meile kasulik.

Iga päev teeme me tuhandeid eri tähtsusega otsuseid - alates sellest, mida süüa, mida öelda kolleegile või kuidas kirjutada e-posti; rääkimata kõigist otsustest mida me peame langetama oma töökohtadel.

Neil hetkedel, kus kaalume lõputult plusse ja miinuseid, kulutame me energiat selleks, et enda, oma instinktide ja oma võimete üle kahelda.

Sageli teame me õiget otsust instinktiivselt oma kogemuste ja varem kogutud teabe põhjal. Ent kui me veedame aega "andmete kogumisega", kaaludes ühte või teist võimalust, võime me muidu nii lihtsa otsuse hoopis keeruliseks muuta.

Otsusta ja liigu edasi

Oma suure läbimüügiga raamatus "Blink" õpetab Malcolm Gladwell meile seda kui tähtsad on otsuste tegemisel kaks kõige esimest sekundit. Üks tema raamatu "Blink" mõtteid on, et kiiresti tehtud otsused on täpselt sama väärtuslikud kui hästi läbimõeldud otsuseid.

Me tegutseme kõige paremini kui me teeme kiireid otsuseid, mis põhinevad meil oleval piiratud, kuid olulisel teabel. Kui konkreetse valiku olulised ja põhilised kriteeriumid on täidetud, on meil võimalik otsus teha. Ent sageli võime me olla väga keskendunud "täiusliku otsuse" tegemisele - me kulutame otsuse tegemisele rohkem aega ja energiat, vaatamata faktile, et selle oleks võinud teha palju varem ja palju vähem teabega.

Mõtle näiteks sellele, kui sa otsid internetis hotelle. Kasutades hotellide otsimisel enda kriteeriume (asukoht, hind ja põhimugavused), on enamikul juhtudel täiesti võimalik kriteeriumitele vastav sobiv hotell kiiresti broneerida. Aga paljudel juhtudel kulutame me palju rohkem aega tarbetule otsimisele.

Jõuluostud kiiresti

Jõulusid silmas pidades muudame me oma otsustamisprotsesse sageli keeruliseks ja see aeglustab meie tootlikkust ja tõhusust.

Kui sul on vähem aega ülemõtlemiseks ja kaalumiseks, otsides igale pereliikmele seda "täiuslikku kinki" (kaaludes ka õiget hinda, õiget värvi või üldse seda, kas see on ikka õige kingitus), teed sa tõenäoliselt paremad valikud instinktiivselt, põhinedes andmetel ja faktidel, mis sul juba olemas on.

Niisiis, kui sul on plaanis mööda kaubanduskeskust joosta ja sõpradele ning perele kingitusi osta, usalda oma sisetunnet ja lähtu oma esimesest valikust. See mitte ainult ei säästa aega, vaid toob kaasa ka vähem muretsemist.

Head ostlemist!

 Hinnake Meid! Palun hinnake vestlust, et saaksime pakkuda paremat teenindust. +