Pere rannas

Kas kavatsed peatselt külastada oma lemmikut päikeselist reisisihtkohta või puhkad kodumaal? Mõlemal juhul kuulub suvepuhkuse juurde päikese nautimine. Siin on 5 nõuannet, kuidas kaitsta end ja oma pere suvel päikese eest. 

1. Ole varjus

See tundub vastuoluline - mine randa, aga ole varjus. Otsese päikesevalguse eest aeg-ajalt eemale minemine ei tähenda, et sa ei saa täielikult nautida kuuma ilma. Mine lihtsalt vahepeal varju, eriti siis, kui päike on keskpäeval kõige kõrgemal. See periood kestab tavaliselt hilishommikust hilise pärastlõunani ehk siis, kui on kõige päikeselisem.

Kui sa oled rannas, võib sind kaitsta suur päikesevari ning paljudes avalikes ujumiskohtades on mõned varjulised paigad. Nii on kindel, et sa ei saa liiga palju päikest, mis võiks põhjustada enneaegset vananemist ja suurendaks ka nahavähi riski.

2. Kasuta rohkelt päikesekaitsevahendeid

Tänapäeval on saadaval palju erinevaid päikesekaitsevahendeid. Nende hulgas on vee- või higikindlaid variante, kõrge kaitsefaktoriga tooteid, näole mõedud vahendeid ja isegi SPF-faktoriga huulepalsameid. See tähendab, et sa leiad tõenäoliselt sobiva vahendi kohalikust poest. Otsi vähemalt 30 SPF kaitsevahendit ja laia kattega UVA ja UVB vahendeid.

Isegi, kui hangid veekindla vahendi või spordi tegemiseks mõeldud päikesekaitsevahendi, ei tähenda see, et see jääb igaveseks peale. Iga päikesekaitsevahendit tuleks uuesti peale panna iga 2 tunni järel ja iga kord, kui sa higistad kõvasti või lähed ujuma. Kui kahtled, järgi pudelil olevaid juhiseid.

Lisaks on oluline mainida, et kogus on samuti oluline, kuna kreem peaks sinu nahka täielikult katma. Stereotüüp sellest, kuidas vetelpäästjal on nähtav päikesekaitsevahendi kiht, on tegelikult hea meeldetuletus - Ameerika Dermatoloogiaakadeemia on öelnud, et umbes 25-50% inimestest kasutavad liiga vähe päikesekaitsevahendit. Kui palju on vaja selleks, et keha katta? See oleneb sinu kehatüübist, kuid täiskasvanud vajavad tavaliselt vähemalt 30 ml vahendit kogu keha katmiseks.

3. Kanna päikeseprille ja mütse

Päikeseprillid pole lihtsalt moekad - need kaitsevad su silmi kahjulike päikesekiirte ja isegi kortsude eest. Ära unusta ka lapsi. Eksperdid on märkinud, et kõige suurem osa UV-kiirgusest, mida inimene vastu võtab, toimub lapsepõlves ja teismeeas. See tähendab, et kogu pere võiks kanda prille.

Just nagu päikesekaitsevahendi puhul tuleks ka päikeseprillide ostmisel lugeda peenes kirjas olevat teksti. Ükskõik, kas ostad soodsamad või kallimad päikeseprillid, sa peaksid kontrollima, millise kaitse prillid annavad. Enamus päikeseprille on aga turvalised. Prillikandjate jaoks on olemas ka vastava tugevusega päikeseprillid, mis annavad parima mõlemast prilliliigist - sa näed hästi ja saad samal ajal silmi kaitsta. Kõik näevad aga muidugi päikeseprillidega rannas lahedamad välja.

4. Võta rahulikult - sa oled selle ära teeninud

Kiirusta, kiirusta, kiirusta. Seda teevad enamus inimesi terve aasta vältel. Kui käes on suvine aeg ja puhkused, on ka käes aeg rahulikult võtta. Kui sa soovid teha trenni, proovi seda teha hommikul ja õhtul, kui õues on jahedam ja päike pole nii intensiivne.

Kui mängid rannas võrkpalli, puhka pärast mängu pisut. Isegi füüsiliselt heas vormis inimesed võivad riskida südameprobleemide või isegi kuumarabandusega. Suvi on siiski mõeldud lõõgastumiseks.

5. Tarbi palju vett

Vesi on tervisliku eluviisi säilitamiseks ääretult oluline, kuigi õige koguse soovitused varieeruvad. Isegi, kui sa naudid muid jooke, ära unusta igal võimalusel tarbida ka puhast vett. BBC selgitab mõningaid hüdreerimisega seotud fakte ja müüte, näidates, et soovituslikud kogused kipuvad olema väga erinevad.

Eksperdid nõustuvad aga selle osas, et vesi on tähtis ning sa peaksid suvekuudel olema hästi hüdreeritud. Mida rohkem sa higistad ja mida kuumem ilm on, seda rohkem peaks vett tarbima. Kuula oma keha ja joo vett iga kord, kui oled janune. Kui me higistame, väljuvad kehast ka mineraalid lisaks veele. Seega, kraba ka väike snäkk üheskoos veega.