Naine kõrvaklappidega

 

Mida tähendab teadlikkus? Teadlikkus on praeguse hetke nautimine ja tänases päevas elamine. Alates gurudest kuni psühholoogideni, sellise mõtteviisi arendamist julgustatakse üle kogu maailma. Uuringud on näidanud, et teadlikkus suudab vähendada stressi ning isegi aidata psühholoogiliste probleemide osas. Loe siit meie nõuandeid, kuidas olla oma elu osas teadlikum.

1. Teadlikkus on sama lihtne kui hingamine

Pole kindel, et mediteerimine on sinu jaoks sobiv? See on täiesti okei. Teadlikkusest saab osa ilma, et see oleks kuidagi müstiline. Üks viis selleks on minna vaiksesse ruumi ja istuda mugavalt põrandal. Sulge oma silmad ja keskendu oma hingamisele 10 minutiks.

Harjutamine teeb meistriks hingamisharjutustes, seega ürita see muuta harjumuseks. Võib-olla teed seda näiteks hommikul esimese asjana enne oma päeva alustamist. Või kasuta seda põhjusena oma telefon käest panna enne magamaminemist. Kui sul on tööl raske päev, leia vaikne ruum ja sulge hetkeks silmad. Ära mõtle oma tööülesannetele, lihtsalt hinga ja “ole”.


2. Keskendu praegusele

Milliseid hetki sa hindad kõrgelt? Võib-olla peaksid pisut tempot maha võtma ja keskenduma nendele hetkedele. Loodus on hea koht selleks, et leida rahu ja vaikust ning avastada uusi viise, kuidas olla teadlikum. Jaluta metsas ja ava oma meeled ümbruses olevatele helidele, vaadetele ja isegi lõhnadele.

Seda kõike võid teha ka kodus olles. Alates aknal sabistavatest vihmapiiskadest kuni päikesekiirteni, mis kardina vahelt sisse piiluvad. Sinu igapäevases elus on palju väikeseid hetki, mis ei pruugi olla põenvad, kuid mis on rikastavad. Võta prioriteediks päeva jooksul tempot maha võtta ning märgata oma ümbrust. Sinu kodutööd ei jookse eest ära. Niiviisi võid leida uut energiat, et jätkata oma igapäevast elu.

3. Võta viimast oma mõistusest ja kehast

Jooga ja teised venitusharjutused ei ole head mitte üksnes kehale, vaid ka sinu mõistusele. Liitu näiteks kohaliku joogatunniga, et õppida rohkem, kuidas ühendada oma mõistus ja keha omavahel paremini.

Kõik jooga liigid ei ole võrdsed. Kui sa alles katsetad joogat, tutvu enne joogatunni kirjeldusega, vältimaks, et sa ei liitu kogemata sellise tunniga, kus on vaja ekspertoskuseid või tõsist akrobaatikat. Teadlikkuse suurendamiseks võivad sobida ka teised aktiivsed tegevused nagu näiteks jalutamine või jooksmine. Jäta aga oma kõrvaklapid koju, et nautida vaikust enda ümber.

4. Proovi midagi uut: saun teadlikkuse suurendamiseks

Skandinaavia kultuuris on saunaskäik igapäevane harjumus, kuid samas ka üsna vaimne kogemus. Kas sa teadsid, et üle 90% soomlastest käib saunas vähemalt kord nädalas? Paljaks võtmine ja kuumas ruumis istumine võib mõnes kultuuris tunduda naljakas. On olemas aga ka kuldne kesktee - näiteks aina rohkem Skandinaaviast väljaspool asuvaid jõusaale ja spaasid pakuvad samuti saunakogemust, mida on võimalik nautida trikoos või saunarätikuga istudes.

Nagu ka mõne joogaliigi puhul, on kuumuse nautimine omaette kogemus. See võib lõõgastada lihaseid ja ka mõistust. Kuuma auruga täidetud ruumis ei ole väga palju just teha peale istumise või jutuajamise ning loodetavasti saab seda aega kasutada teadlikkuse suurendamiseks.

5. Tegele hobide ja käsitööga

Teadlikkus pole lihtsalt kontseptsioon, vaid ka lausa tööstus. Alates eneseabiraamatutest kuni täiskasvanutele mõeldud värviraamatutele, sa võid osta mitmeid asju, mis võivad aidata sul olla teadlikum. Hea uudis on see, et olemas on rohkelt erinevaid tooteid, mis võivad sind aidata teadlikkuseni jõudmisel.

Hobid, käsitöö ja kunst on samuti head viisid, kuidas olla teadlikum. Kõige tähtsam on meeles pidada, et sa ei tohiks tegeleda asjadega, mis su mõistuse üle võimust võtavad. See tähendab, et teatud määral on hea tegeleda muude asjadega, näiteks tehes korduvate liigutustega asja nagu kudumine või värvides ilusat pilti. Niiviisi saad anda oma mõistusele puhkust, kuid siiski keskendud millelegi - see on täiuslik tasakaal igapäevaelu stressi vähendamiseks.