Punane auto

9 tähelepanekut kasutatud auto soetamisel, mida peaks kindlasti meeles pidama.

  1. Mõtle läbi, kui kauaks sa auto plaanid osta.

Autot soetades, tuleb endale reaalselt aru anda, kui kauaks ja mis otstarbeks autot kasutatakse. Tänapäeval vahetavad inimesed autosid sageli, eriti, mis puudutab liisinguautosid. Kasutatud autode puhul tuleb ikkagi mõista, et igavesti kestvaid asju ei ole. Loomulikult kallim auto peab tõenäoliselt ka kauem vastu. Kui aga autot on vaja teatud etapiks, näiteks suveperioodiks, siis võib tema seisukord ka vähe nigelam olla.

  1. Veendu selles, et auto, mida te plaanite soetada, on ikka see, mis ta ka reaalselt on.

See olukord tekib, kui tellida auto internetikeskkonnast, välismaalt või ka oksjoniautode puhul. Näiteks väljaspoolt Euroopast tellides, ei pruugi sugugi kindel olla, et pildil kujutatud ja reaalselt teie poolt ostetav auto on ikka seesama.

On olnud juhtumeid, kus piltidel on kõik ilus ja kena, kuid kohalejõudes selgub, et autol esineb mõlke, mida pildil polnud kujutatud.

  1. Uuri automüüja tausta.

Kui kaks eraisikut sooritavad ostu-müügi tehingut, siis püüa teha kindlaks, miks endine omanik tahab üldse autot müüa. Sõbralikus asjaajamises peaks olema lihtne välja selgitada, mis on auto müümise eesmärgid. See on vajalik selleks, et ei tekiks olukorda, kus ostja avastab, et auto on müüdud olukorras, kus tulevased remonttööd ületavad planeeritud tööde mahu.

Hõlpsam oleks tegelikult auto osta üldse mitte eraisiku, vaid autosid müüva ettevõtte käest. Kasutatud autode müügiga tekivad teatud kohustused, eriti olukorras, kus deklareeritakse, et tegu on tehniliselt kontrollitud autoga. Siin kehtivad juba ka tarbijakaitsereeglid ning teatud aja jooksul on vastutus automüüjal. Kui selle aja jooksul selgub, et auto ei püsi hästi teel või et lekib veepump, siis on automüüjal kohustus need kulud enda peale võtta.

Loomulikult on autosid müüva ettevõtte käest autot osta kallim, kuid samas see hinnavahe ongi tehniliseks garantiiks.

  1. Vaata üle kindlustusjuhtumid!

Mine Eesti Liikluskindlustuse Fondi leheküljele www.lkf.ee ning kontrolli sõiduki liikluskahjusid. Liikluskahjude kontrolli päringu tulemus näitab sõiduki osalemist liikluskindlustuse kindlustusjuhtumis.

Samas, tuleb ka meeles pidada, et leida pruugitud autot, mis on täiesti kriimudeta ja on seisnud nö koduperenaise soojas garaažis enamus aega, on siiski haruharv vedamine. Sõiduk, tahes-tahtmata, kui sõita kasvõi kaubanduskeskusesse, saab varem või hiljem naabri auto uksega pihta või väikese plekimõlkimise osaliseks.

Küsimus on aga selles, et kas need juhtumid, mis on olnud, on tõsised ja suurte kindlustuskahjudega.

  1. Sõlmi ostu-müügi leping.

Hea oleks vormistada ostu-müügi leping, kuhu automüüja saab lisasse kirjutada kõik teadaolevad kahjustused, mis autol on. Nii on kõigil osapooltel selge, mis seisukorras auto üle antakse. Sellisel juhul on müüja igati korralikult ostjat informeerinud ja hilisemaid pretensioone ei saa ka tekkida. Õige lepinguvormi saab autoregistri koduleheküljelt.

  1. Kaasa auto hindamisse spetsialist.

Kui autot müüb inimene, kes teab autost pigem rohkem kui vähem ning autot ostab inimene, kes teab autost vähem, siis on kaval kaasata spetsialist, kes aitab auto seisukorda hinnata. Ideaalsel juhul, kui emotsionaalselt tundub, et auto on ostmiseks igati sobilik, võiks ka minna näiteks koos automüüjaga ülevaatuspunkti või hooldusteenindusse. Seal on objektiivne inimene, kes teatud väikse summa eest teeb kindlaks, kas autoga on kõik korras või mitte. Seal on võimalik auto tõstukile panna ning ka spetsialistiga nõu pidada, kas autol esinevad näiteks mudelile tüüpilised rikked.

  1. Turvaseadmete kontroll.

See on ülioluline, kuna turvavarustus on väga kallis ning seda hiljem välja vahetada oleks rahakotile paras põnts. Tuleb vaadata, et turvapadjad ei oleks avanenud või et istmetes küljeturvapadjad ei oleks kaetud katetega või et nendes ei oleks õmblusi. Siin aitab jällegi Liikluskindlustuse Fondi lehekülg, kus saab kontrollida, kui suures õnnetuses on auto osalenud. Kui on olnud tõsisem külg- või tagantkokkupõrge, siis tuleks kindlasti vahetada turvavööd.

  1. Hinda, millised on plaanilised profülaktilised remonttööd.

Mootori hammasrihma, süüteküünalde, piduriketaste või kõrgepingejuhtmete vahetus kuuluvad kõik plaaniliste profülaktiliste remonttööde hulka, mida niikuinii peab aegajalt tegema. Tuleks veenduda, et auto müümine ei langeks “juhuslikult” sinna perioodi, kus auto uus omanik peab kõik need remonttööd enda kanda võtma. Nii läheb auto hind kallimaks, kui algselt arvestatud oldi. Seega peab vaatama auto läbisõitu ning uurima hooldusraamatut, kus saab selgeks, millised suuremad tööd peab lähitulevikus ette võtma.

  1. Üritage hinnata auto reaalse kasutamise kulusid.

Kui ettevõte, müües analoogilist uut mudelit, deklareerib teatud kütusekulu, teatud hoolduskulusid, näiteks mootoriõli kulu, siis paratamatult pruugitud auto puhul on see kindlasti suurem.

Allikas: http://www.tktk.ee/blogi/mida-peab-teadma-kasutatud-autot-ostes  (Tallinna Tehnikakõrgkooli autonduse lektor Sven Andresen annab nõu, mis tuleks kindlasti läbi mõelda, kui kaaluda endale “uue-vana” auto soetamist)

Laenulimiit

See summa saadaval vaid olemasolevatele klientidele.
Väljamaksetasu*: X
Päevaintress:
Maksimaalne KKM: X
Minimaalne periood: 3 kuud**
Või maksa tagasi 30 päeva jooksul: 0.00 €
Maksimaalne periood: 99 kuud**
 

Või maksa igakuiste maksetena

Esimene minimaalne makse: 0.00 €